Szkolenia i Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać bieżące informacje o bezpłatnych szkoleniach i o działaniu POIIB wpisz imię i nazwisko oraz adres e-mail:
Regulamin

Nasza siedziba

 

To kulminacyjny moment mówi Tadeusz Rogóż - kierownik budowy, Dragados S.A. - Największym wyzwaniem było wpasowanie przęsła pomiędzy ścianki czołowe, by posadowić most na przyczółki i osadzić go na łożyskach. W operacji poprawnego usytuowania mostu wchodzą w grę milimetry odległości. Po ustawieniu mostu w docelowym miejscu, dolewając wody do pontonu opuszczono konstrukcję na tymczasowe łożyska.

Konstrukcja stalowa posadowiona jest na dwóch podporach, są to przyczółki mostowe osadzone na fundamentach w postaci żelbetowych pali wysokich średnic. Pale wiercone są na głębokość 30 metrów. Przęsło waży 2 tysiące ton i jest najcięższym w Polsce. Kolejny etap, to naciąganie wieszaków linowych i prace torowe.

Pierwsze pociągi przejadą po nim w grudniu tego roku. Wtedy jego poprzednik, stary most kolejowy zostanie zdemontowany wraz z podporami. Dzięki nowej przeprawie zwiększy się szerokość i wysokość toru wodnego oraz przepustowość linii kolejowej z 30 do 180 par pociągów na dobę.