Szkolenia i Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać bieżące informacje o bezpłatnych szkoleniach i o działaniu POIIB wpisz imię i nazwisko oraz adres e-mail:
Regulamin

Nasza siedziba

Modernizacja stacji PKP Gdańsk Wrzeszcz trwała zaledwie 16 miesięcy. W tak krótkim  czasie zmieniło się tam chyba wszystko. Wybudowano dwa dwukrawędziowe wyspowe perony, zmodernizowano istniejące, wybudowano dwie grupy nowych torów – grupę parzysta i nieparzystą. Przedłużono przejścia pod torami kolejowymi i stworzono możliwość wejścia na perony z obu tuneli, a nie jak dotąd z jednego. Dworzec przeszedł kompleksową modernizację, także pod względem wyposażenia w oświetlenie, nagłośnienie, windy i nowoczesne systemy oznakowania dla osób niewidomych. Wrzeszcz zyskał także najnowocześniejszy w Polsce i jeden z najnowocześniejszych w Europie system sterowania ruchem kolejowym francuskiej firmy Thales. 

O przebiegu prac opowiadali  Tomasz Waldowski, TORPOL S.A. – kierownik budowy i Piotr Sobol, Thales Polska Sp. z o.o. – kierownik robót w zakresie SRK.

Nawierzchnia torowa została zbudowana z szyn S60E1 na podkładach strunobetonowych z przytwierdzeniem sprężystym. Celem było osiągnięcie najlepszych parametrów pod względem prędkości i przepustowości. Staraliśmy się wykonać prace z najwyższą starannością, zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i to nam się udało mówił Tomasz Waldowski. - To wielobranżowy projekt, możemy więc mówić o wielowymiarowym sukcesie. Podczas największego natężenia robót w systemie wielozmianowym, pracowało przy ponad 300 osób: geodeci, teletechnicy, elektrycy,  specjaliści instalacji sanitarnych, obiektów inżynieryjnych mostowych i kolejowych oraz specjaliści Sterowania Ruchem Kolejowym. Ci ostatni mieli za zadanie wybudować infrastrukturę, która zapewni bezpieczeństwo. Jak mówi Piotr Sobol, powstało 36 układów napędowych rozjazdów (napędów zwrotnicowych), wbudowano 90 czujników sytemu licznika osi  (czujniki pokazują, które sekcje stacji są aktualnie zajęte), aby wszystko połączyć potrzebnych było około 100 km. kabli.  W nowych pomieszczeniach nastawni zainstalowano urządzenia komputerowe i wgrano uprzednio opracowane oprogramowanie.

Obecnie na stacji Gdańsk Wrzeszcz trwają prace porządkowe. Za kilka dni rozpoczną się odbiory końcowe.

Nowa stacja wkrótce będzie też obsługiwała Pomorską Kolej Metropolitalną.

 

 

 

 

 

 

Poniżej zdjęcia dzięki uprzejmości TORPOL S.A.