Szkolenia i Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać bieżące informacje o bezpłatnych szkoleniach i o działaniu POIIB wpisz imię i nazwisko oraz adres e-mail:
Regulamin

Nasza siedziba

Wkrótce mostem nad Martwą Wisłą przejedzie 180, a nie jak dotąd 30 par pociągów na dobę. Przepłyną jednostki do 9 metrów wysokości, a nie jedynie do 5,5 metra. Zwiększy się też szerokość toru wodnego. Wszystko to dzięki powstającej przeprawie przez Martwą Wisłę. Nowy most kolejowy podobnie jak jego starszy sąsiad - most wantowy nie będzie miał podpory nurtowej.

Odwiedziliśmy plac budowy nowego mostu kolejowego nad Martwa Wisłą. Towarzyszyli nam między innymi Tomasz Korus – kierownik robót mostowych, POL AQUA Sp. Z O.O., Robert Drachal – kierownik projektu, Huta Pokój S.A., Mirosław Wałęga – projektant mostu, BPBK Biuro Inżynierskie Sp. Z O.O.

Obecnie trwa spawanie elementów stalowych konstrukcji. Około 20 lipca most zostanie obrócony o 90 stopni, by trafić na swoje docelowe miejsce. Już w grudniu przejadą po nim pierwsze pociągi. Jego wysłużony poprzednik zostanie wówczas zdemontowany wraz z podporami.

Inżynierowie wymieniają kilka kluczowych momentów procesu. Pierwszy z nich, to transport elementów stalowych drogą morską ze Stoczni Nauta w Gdyni, na nabrzeże w Gdańsku. Most w kilku „kawałkach”  transportowany był na pontonach z pomocą holowników. Łaskawość Neptuna pozwoliła z zapasem 600 mm. przepłynąć z konstrukcją pod mostem wantowym. Kolejnym z etapów było usadowienie konstrukcji i wzniesienie łuków. Teraz pałeczka jest w rękach spawaczy.  Za kilka dni konstrukcja zostanie podniesiona o około 5 metrów, a most obrócony trafi na swoje docelowe miejsce. Potem już tylko posadowienie, naciąganie wieszaków linowych i można przystąpić do prac torowych.

Podczas wizyty spotkała nas wyjątkowa niespodzianka! Odważni mieli okazję wejść na pylon mostu wantowego. Wrażenia i widok niesamowite!

Szerszą relację z przebiegu prac znajdzie w grudniowym wydaniu naszego kwartalnika „Pomorski Inżynier”.

Okręgowa Komisja Kwalifikacyjna POIIB, nadała 229 uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Uroczyste ślubowanie i wręczenie decyzji o nadaniu uprawnień odbyło się 23 czerwca 2015 r. w siedzibie Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa przy al. Rzeczypospolitej 4/155 w Gdańsku. Decyzje wręczyli Przewodniczący POIIB mgr inż. Franciszek Rogowicz i Przewodniczący OKK POIIB dr inż. Leszek Niedostatkiewicz.

 

9 czerwca 2015 r. w Centrum Wystawienniczo - Kongresowym AmberExpo, odbyło się III Sympozjum poświęcone budowie tunelu drogowego pod Martwą Wisłą. Tematyką przedstawionych referatów, były przede wszystkim rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, ale też zagadnienia projektowo-wykonawcze. W spotkaniu wzięli udział członkowie Izby, inwestorzy, wykonawcy, naukowcy oraz studenci uczelni technicznych z całego kraju.

Wydarzenie organizują wspólnie Pomorska Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa oraz Zarząd Główny Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa. 

 

Egzamin pisemny na uprawniania budowlane odbył się 15 maja 2015 r. w Hali Widowiskowo - Sportowej Ergo Arena. Przystąpiło do niego 295 osób. Przez kolejne 2 tygodnie w siedzibie Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, przy al. Rzeczypospolitej w Gdańsku odbywały się egzaminy ustne.

 

fot. Karol Stańczak